Tuesday, June 11, 2013

oh kenangan..

it was long time ago, when i used to wait outside the house for the breadman to come, or if i'm in the house, i'll be running outside just to call him so that he'll wait up for me...

with some money in hand, i circled around the bread man's motorcycle to search for the bread i'd like to have... and, usually, it takes more than a circle...

well, the bread man usually is an Indian man... ada Melayu, tapi kat tong dia ada tulis Roti Mempaga.. so, dia aku gelar, Mempaga's Bread Man... 

recently, there's a lot of commercial advertisements yang guna breadman sbg salah satu daripada imej diorang..and, aku rasa dsbbkan itu, kerjaya breadman tuh, tak lapuk ditelan zaman.. 

aku suka beli roti kat breadman ni sebab apa? sebab aku takyah gi kedai, takyah susah2 nak beli amik roti kat rak.. dahla slalunya option yang ada benda sama..kat breadman nih,,roti die pun sama juga dengan roti yang ada kat kedai,, dan,pilihannya lagi banyak!

kat depan rumah aku nih, bukan breadman je yang slalu ada, putumayam man pun slalu je putar2,,dulu lah... hon diorang sama je lebey kurang... 

dulu petang2 dah ada breadman..sekarang dah malam baru dengar bunyi hon... mujur aunty hujung tu,,ada anak kecik2, slalu die beli roti,, well, anak2 die just mengulang apa yang aku pernah lalui dulu.. anak2 aunty,,kalau anda dah ada bila kitorang masih kecik, mesti kite kawan.. 

lorong depan rumah nih, sunyi,,, dulu, riuh sangat smpai kene tunggu pukul 6 tepat baru pintu pagar dibuka, bila dah main, tak hengat dunia..


No comments:

Post a Comment