Sunday, January 20, 2013

penanda aras, aku, kau dan keropok...

short dialogue for me as a reminisce of what had happened just now,(this had given me good laughs, since i've lost it i dunno when...)

A: ko tau kenape aku tak beli keropok tu?
B: kenapa??
A: sebab ko beli...^^,

cukup mudah, sangat ringkas tapi kesannya kuat,, tau kenapa? sebab dengan dialog tersebut, meninggalkan aku dengan tiada pilihan... digambarkan seperti di bawah:_

pilihan pertama: nak bagi tapi belum pelawa lagi, (akan bagi) dan (mesti dapat)
pilihan kedua: kene bagi walaupun tak pelawa (mesti bagi) dan (mesti dapat)


ihsan gugel image


well, this hit me right on my laughing nerve.. i like it... thanks to you for hitting the right point.

cerita sket psl lawatan penanda aras tadi,, aku suke sekolah tu, sebab aku suke daerah tu,, daerah yang seakan-akan perkampungan tempat asal aku.. itulah Besut.. rasa mcam balik kampung sendiri...:)
overall,,sekolah tu,,memang hebat, sekolah hebat tu,asalnya daripada tapisan murid2 pilihan yang tak kurang hebat dari latar belakang keluarga yang hebat jugak.. dan pengorbanan guru2 kat sekolah yang hebat mestilah hebat jugak kan??

tapi,, ye lah,,sekolah hebat, rasa mcm tak layak je nak masuk mengajar kat situ dengan ilmu yang belum cukup dan diri yang tak berapa nak hebat...:(

perjalanan program kali ni,,alhamdulillah,, lancar dan banyak yang aku belajar.... syukurlah..





No comments:

Post a Comment