Saturday, January 19, 2013

gotong royong..

harini hari gotong royong blok bertemakan 'IPG bersih, pengikat kasih'... so,,awal2 lagi dah dikerah..(kul 8 am tu takde la awl sgt kan??)

lama dah takde gotong royong kat asrama,,sejak aku dah besar ni,, dulu mase kecik2 duk asrama, ade la jugak baut gotong royong,, ni,,takde dah,,maklumla,,dah besar, hidup nafsi nafsi...mane peduli hal asrama,,tunggang terbalik ke...(this is applicable to all...)

cuaca sangat seronok, menarik2 manusia untuk kekal di atas katil, so, penyelesaiannya, kene la buat senamrobik sikit...aku tak buat pun...sebab lantai basah...(alasan)

aku pandang langit, tak hujan, tapi, blok aku basah kerana warga blok membasuh lantai koridor aras masing2, sampai tangga sekali..aku tengok yang paling kesian,kucing lah..sebab tak tau nak nyorok kat mana dah,,(tu la,,tak turun ke tanah awal2..padan muka)

sekarang walaupun kami semua dah masuk bilik dan buat kerja masing2, masih kedengaran bunyi penyapu menggosok lantai... (makcik cleaner kot) jiran sebelah bilik aku ni, ntah ape diborakkannya...seronok aku dengar kejap2 ketawa, nada tinggi rendah,, tp,,mujurlah siang,,klu mlm mungkin aku takleh nak terima...

alhamdulillah,,asrama bersih...:)


No comments:

Post a Comment