Thursday, August 29, 2013

of death, sedekah, and stories~

nothing much happened this week though this was the hardest week i've ever been in school.

today, an episode happened whereby my student (eldest from 5 siblings) passed away. i'm not teaching him but he's my student's brother, i used to talk to him, an athlete he was, and he died young..too young that i envy him so much coz he's going straight to Jannah and me here? who knows? i don't even know where i'll lay my feet on hereafter... astaghfirullahal azim..

sigh...

saya bagitau sini, kalau kite sedekah, kite bukan sedekah untuk orang, ingat tu! kite sedekah tu, masuk dalam tabung kita, ape hina sangat ke tabung sedekah? ape bagus sangat ke kite yang berduit tapi tak sedekah?! duit tu, kite bawak mati ke?! sigh,, again....

when i say i'm sighing, i really did sigh...
malu dengan sikap sesetengah orang kite, bila bersedekah, tak kene masa, tak kene tempat, bila baik disalahguna, bila kedekut sangat rasa nak bunuh pun ada! ya Allah,, ampuni aku yang sedang marah...

bila kite jadi cikgu nih, 2 perkara paling kene jaga,,,
satu mulut, dan duanya telinga....
one thing yang buat aku takut nak jadi cikgu ialah, bila aku tak mampu bendung telinga aku dari dengar cerita yang entah macam mana, entah bawah kain siapa dan satu lagi, bila aku tak mampu tahan mulut aku dari tanya lebih untuk mengetahui yang selanjutnya... dan masa tulah, point dosa bertambah2! 

never would i want to be a cannibal...Allah, ampuni aku yang selalu lupa...





p/s: now that i know the real you, i hope you don't mind if i'll no longer respect who you are....


No comments:

Post a Comment