Thursday, December 27, 2012

the call..

kejadian ini baru berlaku kepada aku beberapa minit yang lalu..
peringatan... hal ini bukan terjadi kepada keluarga aku...

Doktor: siapa penjaga dia?
Puan A: saya. saya ibunya...
Doktor: saya ada berita buruk nak beritahu.
Puan A: ???
Doktor: puan, sebentar tadi, jantung dia dah berhenti, kami dah buat bantuan kecemasan, dan dah elok balik, but now, dah henti semula. hampir setengah jam kami bertungkus lumus selamatkan dia, tapi kami dapati saluran darah ke otaknya sudah tidak mengalir lagi, dia mati otak. jadi, dukacita dimaklumkan, anak puan, tiada lagi bersama dengan kita...
Puan A: mmm... (berpaling dan mengucapkan 'takpe2' kepada saudara mara yang lain yang sudah bersembur air mata...)

aku???
signifikannya aku dalam cerita ni, i'm not anybody in the family, just someone yang datang berziarah, dan nak jadi kebetulannya,duduk dekat dengan pintu tempat doktor memberikan perkhabaran mendukacitakan itu... well,,, sape tak nak nangis kan dapat khabar kematian gitu???

tapi,, overall,, memang aku tabik mama dengan abah family tu..mereka tabah...

seusai tahlil di rumah arwah...

kita bila lagi???
nobody knows...

jadi,, if we happen to have any cravings, if it's not against the syarak, try to fulfill it, coz we have the case of unfulfilled wishes here..the desire of meeting long-time-no-see friend...

akhirul kalam, assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment