Wednesday, March 23, 2011

the 3rd and a better day..

okay,,harini,,,eh2,,silap2,,,, today..

i told a story to 'my students'......... it's like this..

pada satu hari...
ade beberapa orang murid,, namanya....adam,,letchumi, shah, dan...

(saya cikgu!! saya!!! saya Jaya!
saya Azim! saya dan saya dan saya......sampaila aku tak tercakap sbb sume nak sebut nama masing2..gile haruu!!)
but still, i said their names out loud...as to please them of course..

and.....continue.

diorang berlari,,, jatuh,, kaki berdarah...

i asked them,,, kalau jatuh,,sakit tak?

sume pun cakap sakit,,siap ngn ekspresi muka lagi,,

i continue,, berdarah,,,

i asked them,, luka berdarah,,, sape akan ketawa?

beberapa budak angkat tangan...nampak sangat nak nganjing ni~!

okay,, then i continued the story,, jatuh,berdarah,,,nak jahit pulak..

sape pernah tengok mak die jahit baju? gitu aku tanye.

sume pun angkat tangan dgn semangatnya!

aku tnye,, kalau kain tu boleh menjerit,,die akan jerit tak kalau jarum tu cucuk kat die??

sume pun ckp tak,, maknenyer,, sume pun think in the box,, teka2 jela,,,kan2? apelaahh!!

dan,, aku pun tanye,,kalau kene jahit,, sakit tak??

sume punbuat muka sakit2...AKU GELAKKK!!

n... pjgnyer nak cerita....


okay,, teruskan jugak....sequence die gini..

bila jatuh,luke,nangis,jalan terhencut2,, orang gelak,, dan,, KENE JAHIT!!

sume pun takut mendengar cerita aku...

dan aku gelak dgn sendirinya... bukanlah aku ni cikgu yang jahat,, kejam...tapi..........

ade baiknya kalau kite cerita yang ngeri2 kat budak ni,,biar diorang takut dan tak berani nak buat sume larangan...better than kite cakap JANGAN BUAT TU,, JANGAN BUAT NI!! baik kita cerita yang ngeri tu,,biar diorang tahu ape akibatnya dari perbuatan diorang tuh.. hahaha

dan begitulah aku...bukan ganti kelas,, tapi,,cume mengisi masa kosong yang takde cikgu....apepun...

adam sangat comel!!

kepada anis,,, kalau ko jumpe budak ni,,kompem ko akan gigit die sampai lunyai!

tinggal lagi 2 hari.... dan moga akan habis dengan jayanya..

to zety,,my comrade,,, smoga kita jd perayau yg bersemangat dan bertauliah utk kesekian harinya!!

hakunamatata!! adios!

4 comments:

  1. aku x masuk sangat kelas..2 3 kali je..tu pun sekejap2 je..x relief pn..ko ade relief ke??besssnye..:(..bile nk emel aku?:(

    ReplyDelete
  2. takde ganti kelas pun,,aku dtg jenguk je monkey2 darjah 1.. hehe..puah sang weh!!

    ReplyDelete