Saturday, September 14, 2013

macam2 hal...

aku, dia dan belalang..

pernah kau tengok budak2 main belalang?
pernah tak kau sendiri yang main belalang??

haha.. harini, i saw the most surprising event in which the he played with a grasshopper... takdela besar macam belalang kunyit tapi die tak kecik macam belalang hijau tu..die kale koko kuning2 sket, aku tak tau ape name jenis die yang aku tau, die belalang...

dan, kau tau, die punye belai nye belalang tuh, macam belai kucing!
orang belai kucing macam mana? ha macam tuh la die belai belalang...
tapi, yang aku pelik, belalang die macam slow learner sket, lembap je takde gelisah nak lompat2..
so, aku tanye mama die...

Aku: kak, knape die main belalang?
Kak: hah, takde keje dah la tuh, die tadi tangkap belalang, selalu tangkap belalang diorang tuh, smpai kekadang penuh hampir setengah botol air mineral besar tuh diorang tangkap, last2 kena makan dengan semut..
Aku: hah?! biar betul diorang tuh,, hahaha..

dan citer die diorang tu tadi tangkap belalang, habis digoncangnye botol belalang tuh smpe belalang tu tak sedar die hidup atau mati dah sebab tup2 kene belai macam binatang kesayangan...

makin banyak aku tahu pasal budak2 nih, makin unik pulak aku tengok diorang nih..budak2 sekarang, ade main tangkap2 belalang nih? takde! main ipad, iphone, tab sume jenis benda teknologi2 tuh smpai takde life dah aku tengok diorang tuh....



ni bukan belalang, ni mentadak mentadu...

lagi seminggu praktikum, tak lama lagi, aku akan dapat life as a student balik! yeahoooo!!!!! 

No comments:

Post a Comment