Tuesday, May 1, 2012

jangan main sergah2..

hmm,,okay blog pijun sulman begitu sedih lagi menyedihkan.bagaikan post orang jauh lagi menjauhkan dan dijauhkan dengan kejauhan yang sangat jauhlah..

lihat jam di sisi laptop sudah menunjukkan jam 3.07 minit. aku sudah hampir siap buku log yang bakal dihantar esok tetapi tinggal nak printkan dengan tuan toke print yang tido tak berani aku nak kacau afternoon nap dia...

okay, sebenarnya, aku terkejut sangat2 dengan kejadian yang berlaku pagi2 lagi memecah kesunyian dan ketenangan damainya bilik hostelku ini dengan bunyi seorang ntah dari mana datangnya buka pintu aku macam bini orang nak maki seorang perempuan yang baru diketahuinya merampas lelakinya...well,, perumpamaan yang cukup menggambarkan betapa terkejutnya aku kan apabila sedang tidur tetapi dikejutkan dengan bunyi yang memang menekejutkan...

hmm,,aku buka tafsir helaian surah an-nur.. ayat 27 yang bermaksud " wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu masuk ke dalam rumah orang yang bukan rumahmu sehinggalah kamu minta izin dan mengucapkan salam kepada yang empunya. demikian itu lebih baik bagimu, mudah-mudahan kamu mendapat petunjuk''

okay ayat di atas jelas kan? nak aku tulis kat depan pintu tampal biar nampak jelas lagi terang ke nak masuk bilik aku ni kene beradab dan bersopan sikitlah,,kalaupun nak jumpe kawan korang yang nyata-nyata rumet aku yang senior ni,,harap ade la sikit kemanusiaan,,jangan main sergah je! perlu ke aku tempik kat korang setiap hari? dah aku ejas dengan ayat-ayat yang tidak sounds threatening langsung tu pun, harap fahamlah kan....perlu aku cakap guna tangan ke?

sigh....

bila al-quran dibaca, isinya tidak diamalkan.....

aku bukan baik sangat kan..tapi..jangan sampai aku jadi betul2 tak baik dan mentakbaikkan semua orang yang ada kat sekeliling aku...harap faham...

i'm giving you one last chance!

No comments:

Post a Comment