Sunday, November 6, 2011

post dari perantauan..

today, i'm gonna write my post in Malay..

sekarang, saat ni,, kedengaran takbir raya bergema di sana sini,,
biasanya, bila orang bertakbir raya, aku di rumah..bersama dengan ibu tercinta memasak dan mengemas ape yang patut dan membuat persiapan-persiapan terakhir menjelang esok..

ayah akan bertakbir seusai solat,,
adik2 seronok...semua seronok..

tapi,,kali ini, buat pertama kali, aku tidak beraya di rumah..
nasib baiklah raya qurban, kalau raya idulfitri tapi, tak balik beraya,,nahaslaaaa....
nahas ape??

banjir se Malaysia!

dan,, sekarang, cume yang ada dengan aku..
ajua yang dari tadi membebel,,,sya yang tiba2 sejuk2 seram2 lepas naik moto dengan aku,,iesya yang dah tidor,,awalnya... buku l&l yang belum dibuka,,,,dan.....hati yang remuk!

aah,,ini pengalaman beraya di perantauan..belum di luar negara lagi..harus tabah!

esok, akan menggulai ayam yang dipotong dengan kejamnya oleh aku sendiri..tu la,,sape suh bagi pisau kecik sangat, sape suh penjual ayam tak potong ayam tu,, akan ada menu nasi lemak..tak tau versi melaka or pahang..kalau campur pun,,tak salah kan?

sembahyang raya,,tengok orang numbangkan lembu dan kerbau...tapi, sudah pasti, aku takkan tolong melapah2 ni..

dan balik studi..

kalau tak dapat skor dengan cemerlang untuk peperiksaan kali ini,,,sia2la 'pengorbanan' yang aku dah buat ni...

p/s:tidak semua orang boleh berkorban,,
tidak semua pengorbanan itu akan membuahkan hasil seperti yang diingini...
skian terima kasih..

ade kawan2 itu penting ya,,,

No comments:

Post a Comment